O kierunku
Analityka i kreatywność społeczna
studia pierwszego stopnia /stacjonarne/
Kierunek ma swoją stronę na facebooku:
Analityka i kreatywność społeczna to nowy kierunek studiów
Absolwent tego kierunku charakteryzuje się kompetencjami interdyscyplinarnymi:
z zakresu nauk społecznych – w szczególności socjologii i psychologii:
- zna specyfikę i rodzaje struktur i więzi społecznych, wie o możliwościach ich badania i technikach pozyskiwania danych; potrafi dostrzegać, analizować i prognozować występujące w otaczającej rzeczywistości społecznej zjawiska o różnorodnym charakterze (kulturowym, politycznym, prawnym, ekonomicznym); integruje rozbudowaną wiedzę i umiejętności z zakresu socjologii, z podstawową wiedzą i kompetencjami z zakresu przedsiębiorczości i zarządzania;
- ma wiedzę psychologiczną o człowieku, jego roli w tworzeniu struktur społecznych i funkcjonowaniu w nich; ma umiejętności komunikowania, negocjowania, mediacji w kontaktach społecznych; wie jakie stosować strategie pomocowe/doradcze w sytuacjach zawodowych – zarówno jako analityk społeczny, jak i osoba zatrudniona w charakterze szeroko rozumianego lidera czy managera. Rozwija własne umiejętności, szczególnie w zakresie plastycznego i twórczego działania w kontaktach interpersonalnych;
z zakresu nauk humanistycznych – w szczególności filozofii:
- dysponuje wiedzą o źródłach, naturze, zmianach i drogach wpływania na ludzkie zachowania, zna filozoficzne podstawy kultury i myślenia społecznego, rozwija swoje twórcze, nieschematyczne myślenie;
- wykorzystuje znajomość założeń filozoficzno-aksjologicznych obecnych w strukturach i instytucjach społecznych i stosuje je do rozwiązywania konkretnych problemów społecznych; adaptuje dorobek nauk filozoficznych do interpretacji egzystencjalnych problemów człowieka, oraz do wyjaśniania jego potrzeb społecznych.
Kim będziesz po ukończeniu Analityki i kreatywności społecznej:
1. osobą, która potrafi tworzyć raporty, analizy, badania opinii publicznej, pozyskuje dane do prowadzenia badań społecznych, przeprowadza ich kompleksową analizę (łącznie z użyciem odpowiedniego oprogramowania do analizy danych), wyciąga wnioski, proponuje kierunki zmian/rozwoju (firmy lub osoby);
2. osobą, która umie rozmawiać z ludźmi, wie jak dbać o dobrą komunikację, dzięki swojej kreatywności jest aktywna, wydajna, ma poczucie sensowności swojego działania; zna różnorodne techniki psychologiczne i socjologiczne funkcjonowania w grupie, radzenia sobie, przewodzenia lub organizowania pracy w firmie.
Twój zawód to Analityk społeczny.
Osoba aktywna, twórcza, kompetentna. Z tymi umiejętnościami możesz pracować w każdej firmie, która prowadzi badania społeczne, analizy trendów, rozwoju grup, zbieranie danych. Masz możliwość bycia ciągle aktywnym, pracy z ludźmi, rozwijania się. Możesz również wykonywać komputerowe analizy zebranych danych, nowatorsko je przedstawiać, pokazać wagę swojego odkrycia. Ponieważ umiesz prezentować swój punkt widzenia i jesteś kreatywny, potrafisz negocjować – sprawdzisz się w każdym zespole.
Twoim miejscem pracy jest:
1. duża firma – z działem analiz, prognoz, działem promocji i rozwoju. Jesteś tam Analitykiem – przeprowadzasz badania lub kompletujesz dane, analizujesz je, przedstawiasz możliwości firmy w zakresie jej rozwoju, strategicznych decyzji, ewaluacji trendów itd.
2. środowisko mediów – zajmujesz się promocją, rozwojem, przygotowujesz raporty oparte na rzetelnych analizach.
3. firma specjalizująca się w prowadzeniu analiz, oferująca usługi konsultingu i doradztwa;
4. urząd publiczny, biuro poselskie, senatorskie, placówki kulturalne, oświatowe – jesteś tam analitykiem, doradcą, liderem, managerem;
5. własna firma, specjalizująca się w doradztwie opartym na analityce społecznej, konsultingu, wspierająca rozwój innych firm i ich pracowników.
Więcej informacji o kierunku w plikach do pobrania.
Pliki do pobrania:
Analityka i kreatywność społeczna - informacje rozszerzone |